25 januari 2022

Verbeteren van de naam van het bedrijf tijdens kerst

1 min read

Veel bedrijven pakken uit met kerst. Iedereen kent wel een voorbeeld van een bedrijf dat grote donaties doet tijdens kerst of de gekste kerstpakketten doneert aan zowel werknemers als klanten. De reden hiervoor is dat het besteden van geld aan kerstpakketten en goede doelen heel goed is voor de naam van het bedrijf. Een bedrijf laat hiermee namelijk zien dat ze geld over hebben voor mensen die het minder goed hebben of dat het bedrijf een goede werkgever is. Dit brengt sympathie met zich mee bij klanten of mogelijke werknemers, en dat is heel goed voor bedrijven.

Kerstpakketten en goede doelen

Wat kan mijn bedrijf doen?

Misschien denkt u nu wel: “Ik zou dat ook wel willen, maar ik heb het budget niet”. Dan is er nog steeds geen man overboord. Het ligt er ook aan hoe het doneren van geld aan goede doelen of het geven van kerstpakketten naar wordt gebracht. Als een bedrijf duidelijk maakt dat ze een bepaald initiatief sponsoren, bijvoorbeeld een lokale sportvereniging voor gehandicapte, dan hoeft het gedoneerde bedrag niet eens groot te zijn om sympathie te creëren bij klanten. Hetzelfde geldt voor een kerstpakket, het hoeft niet groot te zijn. Mensen worden net zo blij van een persoonlijk, klein cadeau als met een groter, onpersoonlijk cadeau. Zoek dus wegen om, zonder veel geld uit te geven, toch iets te doen voor zowel werknemers en goede doelen waarmee er sympathie gecreëerd wordt. Dit zal erg helpen bij het verbeteren van de naam van het bedrijf. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *